Buktatekercs

 2015.01.05. 10:58

 

10900031_978189285542515_4467493431503770795_o_1.jpg

 

Úgy esett, hogy tegnap éjjel rám jött, hogy ennék egy jó finom buktát. De hát bolt nincs nyitva, meg az úgy is kevés. Na gondoltam sütök én magamnak :D
Aztán a nagy sietségben tekercs lett belőle mert úgy gondoltam, ezt gyorsabb elkészíteni. Hát nem bántam meg.

2 ízben is elkészült. Fent a kókuszos alant pedig a mogyorókrémes látható. Utóbbit csak szimplán bolti mogyorókrémmel töltöttem meg, így aki igazán gyors finomságot enne annak ezt ajánlom.

De akkor jöjjön is a recept ;)

Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt
  • 1,5 dl olaj
  • 1 csomag (32g) expressz élesztő (természetesen kiváltható sima élesztővel is csak így gyorsabb)
  • fél cs. sütőpor
  • 1,5 ek cukor
  • 2.5 dl langyos tej
  • 2 tojássárgája

A krémhez:

  • 2 ek margarin
  • 2 ek kókuszreszelék 
  • 1.5 ek cukor

Elkészítés:
A krémet készítjük el először. A margarint a cukorral (legjobb a porcukor de nekem nem volt itthon így sima cukrot használtam) habosra keverjük, majd hozzákeverjük a kókuszreszeléket. Meg is volnánk!
A tészta hozzávalóit egyenként egy nagy tálba öntjük és jó alaposan összedolgozzuk. Eleinte nagyon ragadni fog de ettől ne ijedjünk meg! Ha jól összegyúrtuk vegyük ketté, majd nyújtsuk négyzet alakúra. A kinyújtott tésztát vágjuk 2db téglalapra és kenjük meg az elkészült krémmel mind a 2 darabot. Ezután tekerjük fel, majd helyezzük kivajazott tepsibe. Ugyanígy járjunk el a tészta másik felével is. Előmelegített sütőben a gázsütő 2.legkisebb fokozatán 25-30percig süssük (nekem az első adag 30 a második 25 perc alatt sült ki). Tűpróbával ellenőrizhetjük, hogy kész van-e a süteményünk.

 

20150104_205137.jpg

Jó étvágyat! :)

TIPP: A tészta egy egyszerű, gyorsan elkészíthető kelt tészta. Bármilyen formában kisüthető és bármilyen sütésálló krémmel, lekvárral elkészíthető.

Tárolási tipp: Fóliába csomagolva 1 napot biztosan eláll és nem puhul meg. Sajnos további információim erről nincsenek, mert felfalta a család :D

Címkék: bukta tej könnyű gyors sütemény élesztő kakaós kókuszos mogyoróvaj kelt tészta krémes tekercs

A bejegyzés trackback címe:

https://rielfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr237043347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása